چگونگی بیماری زونا No Further a Mystery

Wiki Article

او افزود: «با احترام تمام [به انتقادات متحدان اسرائیل] اما ما در حال مبارزه با شیطان هستیم و از جهان انتظار داریم تا زمانی که حماس را از روی نقشه حذف می‌کنیم، در مبارزه با شر به ما کمک کند.»

آمپول هپارین: ضدانعقادی قوی برای پیشگیری از لخته های خونی

نوزادان و افرادی که دچار آبله مرغان فعال هستند و نیز بیمارانی که از ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می‌برند، از جمله بیماران سرطانی، افرادی هستند که بیشترین خطر انتقال بیماری زونا در مورد آنها وجود دارد. در موارد نادری ممکن است بیماران مبتلا به زونا به خاطر جلوگیری از خطر انتقال آن به نوزادان و بیماران سرطانی، در بیمارستان بستری شوند.

به زبان ساده می‌توان گفت هنگامی که خطر رفع شد، وضعیت هشدار بدن هم به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود و بدن به حالت معمول و متعادل باز می‌گردد. اما در مورد انسان این وضعیت همچنان به حالت روشن باقی می‌ماند، زیرا در عمل، فشار روحی ناشی از آن خطر به این زودی از بین نمی‌رود. پیامد نامطلوبي که تداوم این فشار روحی براي ما خواهد داشت، آن است که سیستم ایمنی بدن در وضعیت روشن و فعال باقي مي‌ماند و در نتیجه ما دچار عوارض و بیماری‌هایی می‌شویم که بر سیستم ایمنی و قلبی عروقی بدن تأثیر منفی به جا می‌گذارد. تأثیر استرس در ابتلاء به بیماری زونا هم دقیقاً به همین صورت است. حتی ممکن است این تأثیرات منفی منجر به عوارض دیگری مانند سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و سایر ناراحتی‌های مزمن هم بشود.

● پس از چند روز، بثورات قرمز یا تاول ممکن است ایجاد شوند. برخی از افراد درد را هم تجربه می‌کنند، اما جوش نمی‌زنند.

در افرادی هم که با وجود تزریق واکسن زونا باز هم به این بیماری مبتلا می‌شوند، علائم آن معمولاً بسیار خفیف خواهد بود و خطر بروز درد بعد از زونا هم تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد.

مرکز آمار ایران: سال تحصیلی گذشته ۹۳۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل کردند

حمله مسکو؛« دوره سخت» در انتظار مهاجران کشورهای آسیای مرکزی

مصرف آنتی بیوتیک‌های خوراکی برای درمان عفونت‌های ثانویه

● تنها راه مسری بودن ویروس این است که مستقیماً با تاول تراوش کننده فردی که زونا دارد در تماس باشید.

● در حالی که بثورات زونا بیماری زونا علائم معمولاً در اطراف یک طرف کمر ایجاد می‌شود، ممکن است نواری از تاول‌ها در امتداد یک طرف پشت یا پایین کمر ظاهر شوند.

از پزشك داروساز تقاضا كنید كه این فراورده را برای شما تهیه كند.

قفسه سینه، گردن، پیشانی و پایین کمر قسمت‌هایی از بدن هستند که عصب حسی آنها بیشتر درگیر بیماری زونا می‌شود و افراد مختلف در هر سنی ممکن است در یکی از این قسمت‌های بدن خود دچار علائم زونا شوند. با افزایش سن، احتمال به وجود آمدن زونا در قسمت پیشانی یا در محدوده عصب چشمی (افتالمیک) افزایش پیدا می‌کند.

آقای تورک، که کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد است، گفت در صورت اثبات این موضوع می‌توان آن را جنایت جنگی محسوب کرد.

Report this wiki page